Tävlingstema

Jag kommer med start i helgen att publicera inlägg som på ett eller annat sätt har med tävlande att göra. Kort och gott en "lär dig tävla skola". 
 
För att göra det övergripligt och enkelt att följa publicerar jag inläggen som en serie och under 3 teman. 
 
TEMA 1: Förberedelse innan tävling. Vad krävs för att få tävla, var hittar jag tävlingar, vilka klasser ska jag anmäla till, hur lägger jag upp träningen innan tävlingsdagen osv. 
 
TEMA 2: På tävlingsdagen. Hur räknar jag ut starttid, vad behöver jag packa med mig, hur lyckas jag fokusera, framridning och framhoppning, hur tacklar jag med och motgång, kosthållning på tävlingsdagen osv.
 
TEMA 3: Efter tävlingen. Analysering av tävlingsdagen, hur bearbetar jag ett dåligt resultat och går vidare, hur ska jag lyckas bättre nästa gång, vilket är nästa steg i er gemensamma utveckling osv. 
 
Hoppas Ni kan tycka detta är intressant att läsa om. I veckan kommer det första inlägget i TEMA 1!
Skriv gärna en kommentar om det är något speciellt ni undrar över när det kommer till tävling, så svarar jag så fort jag har möjlighet. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0